ITIL (2 vs 3)

ITIL (2 vs 3)

Versija 2 iš 27 Sau 2008, 02:18

Main
 
Redaguoti versiją
← Compare with Previous Revision

Versija 3 iš 27 Sau 2008, 02:21

Main
 
Redaguoti versiją
Compare with Next Revision →

Content

Line #1 Line #1
-ITIL +'''ITIL''' - (iš angl. Information Technology Infrastructure Library) - verslo valdymo teorija, orientuota į darbo optimizavimą bei kokybės užtikrinimą IT kompanijose. Santrumpa kilusi iš to, kad pirminis ITIL variantas susidėjo iš kelių dešimčių skirtingus IT įmonių procesus aprašančių knygų - IT valdymo bibliotekos. ITIL yra pripažintas standartais: D. Britanijos BS-15000 bei tarptautiniu ISO-20000, kartu ITIL yra suderinamas ir su visais ISO-9000 reikalavimais. 
   
 +Teisė į ITIL prekinį ženklą priklauso D. Britanijos vyriausybinei organizacijai - Office of Government Commerce (OGC). 
   
   
-ITIL - (iš angl. Information Technology Infrastructure Library) - verslo valdymo teorija, orientuota į darbo optimizavimą bei kokybės užtikrinimą IT kompanijose. Santrumpa kilusi iš to, kad pirminis ITIL variantas susidėjo iš kelių dešimčių skirtingus IT įmonių procesus aprašančių knygų - IT valdymo bibliotekos. ITIL yra pripažintas standartais: D. Britanijos BS-15000 bei tarptautiniu ISO-20000, kartu ITIL yra suderinamas ir su visais ISO-9000 reikalavimais. +== Istorija == 
-  + 
-Teisė į ITIL prekinį ženklą priklauso D. Britanijos vyriausybinei organizacijai - Office of Government Commerce (OGC). + 
   
-Istorija  
   
ITIL buvo kuriamas Didžiojoje Britanijoje, po Folklendų (Malvinų) salų konflikto. Tuometinis Didžiosios Britanijos laivynas buvo tapęs bene labiausiai kompiuterizuotu pasaulio laivynu, tačiau, nepaisant naujausių technologijų, prireikė kelių savaičių, kad laivynas būtų pasiųstas į konflikto zoną. Tiriant šio užlaikymo priežastis, paaiškėjo, kad laivyne nebuvo jokių didelių IT problemų, o dauguma uždelsimų buvo tiesiog nedidelės, bet kompleksinės netvarkos (neorganizuotumo) rezultatas.  ITIL buvo kuriamas Didžiojoje Britanijoje, po Folklendų (Malvinų) salų konflikto. Tuometinis Didžiosios Britanijos laivynas buvo tapęs bene labiausiai kompiuterizuotu pasaulio laivynu, tačiau, nepaisant naujausių technologijų, prireikė kelių savaičių, kad laivynas būtų pasiųstas į konflikto zoną. Tiriant šio užlaikymo priežastis, paaiškėjo, kad laivyne nebuvo jokių didelių IT problemų, o dauguma uždelsimų buvo tiesiog nedidelės, bet kompleksinės netvarkos (neorganizuotumo) rezultatas. 
Line #15 Line #13
Kaip kompleksinė IT valdymo metodologija, ITIL susiformavo, besiremiant Configuration management metodologijomis, išvystytomis apie 1960-1970 metus, daugiausiai - JAV. Šios metodikos davė pradžią ITIL Service Support moduliui. Skirtingai nuo daugumos apie 1980-uosius egzistavusių IT valdymo metodologijų, ITIL įtraukė ir netechnines verslo valdymo metodikas, garantuojančias paslaugų teikimo įvertinimą, garantijas klientams, verslo tęstinumą ir pan. - pastarosios sritys sudaro Service Delivery modulį.  Kaip kompleksinė IT valdymo metodologija, ITIL susiformavo, besiremiant Configuration management metodologijomis, išvystytomis apie 1960-1970 metus, daugiausiai - JAV. Šios metodikos davė pradžią ITIL Service Support moduliui. Skirtingai nuo daugumos apie 1980-uosius egzistavusių IT valdymo metodologijų, ITIL įtraukė ir netechnines verslo valdymo metodikas, garantuojančias paslaugų teikimo įvertinimą, garantijas klientams, verslo tęstinumą ir pan. - pastarosios sritys sudaro Service Delivery modulį. 
   
-Šiuolaikinis ITIL +  
 +== Šiuolaikinis ITIL == 
 +  
   
Šiuolaikinė ITIL - tai populiariausia pasaulyje IT įmonių bei įmonių IT padalinių valdymo metodologija, kombinuojanti paprastumą su gana išsamiais verslo įsipareigojimais bei IT veiklos optimizacija. Remiantis tyrimais, visa IT veikla gali būti suskirstyta į tris dalis, kurių svarba dažniausiai pasiskirsto taip:  Šiuolaikinė ITIL - tai populiariausia pasaulyje IT įmonių bei įmonių IT padalinių valdymo metodologija, kombinuojanti paprastumą su gana išsamiais verslo įsipareigojimais bei IT veiklos optimizacija. Remiantis tyrimais, visa IT veikla gali būti suskirstyta į tris dalis, kurių svarba dažniausiai pasiskirsto taip: 
Line #74 Line #74
* IT Service continuity management - katastrofinių situacijų valdymas  * IT Service continuity management - katastrofinių situacijų valdymas 
* IT Security management - duomenų saugumo ir konfidencialumo valdymas  * IT Security management - duomenų saugumo ir konfidencialumo valdymas 
 + 
 + 
 +== Ryšiai su kitomis metodologijomis == 
 + 
   
Nors daugelis dalykų ITIL teorijoje atitinka CobIT sampratą, ITIL yra orientuota visų pirma į kokybės gerinimą, o ne į taupų lėšų panaudojimą, finansinį verslo skaidrumą ar pan., todėl labiau tinka valstybinėms įstaigoms, įmonėms, kurioms IT veikla yra kritiškai svarbi bei IT firmoms, besiorientuojančioms į viršutinį rinkos sektorių. Kita vertus, skirtingai nei CobIT, ITIL nekelia ypatingų reikalavimų, susijusių su auditais ir pan., todėl diegiama žymiai lengviau.  Nors daugelis dalykų ITIL teorijoje atitinka CobIT sampratą, ITIL yra orientuota visų pirma į kokybės gerinimą, o ne į taupų lėšų panaudojimą, finansinį verslo skaidrumą ar pan., todėl labiau tinka valstybinėms įstaigoms, įmonėms, kurioms IT veikla yra kritiškai svarbi bei IT firmoms, besiorientuojančioms į viršutinį rinkos sektorių. Kita vertus, skirtingai nei CobIT, ITIL nekelia ypatingų reikalavimų, susijusių su auditais ir pan., todėl diegiama žymiai lengviau. 
Raktažodžiai