Procesinis valdymas (3 vs Dabartinis)

Procesinis valdymas (3 vs Dabartinis)

Versija 3 iš 29 Sau 2008, 00:40

Main
 
Redaguoti versiją
← Compare with Previous Revision

Dabartinė versija

Main
 

Content

Line #1 Line #1
Procesinis valdymas - tai nauja įmonių vadybos kryptis, paremta idėja, kad valdyti reikia ne kažkokią organizacinę struktūrą, bandančią kažkaip suteikti klientui paslaugas ar pagaminti prekes, o pačias veiklas - procesus.  Procesinis valdymas - tai nauja įmonių vadybos kryptis, paremta idėja, kad valdyti reikia ne kažkokią organizacinę struktūrą, bandančią kažkaip suteikti klientui paslaugas ar pagaminti prekes, o pačias veiklas - procesus. 
   
-Procesinis valdymas yra paremtas Edvardo Viljamo Demingo nuodugnaus žinojimo sistema (System of Profound Knowledge) bei klasikiniu tapusiu Demingo ciklu (PDCA, ''Plan-Do-Check-Act'' - ''Planuoti-Daryti-Tikrinti-Keisti''). Sukurti JAV, po Antrojo Pasaulinio karo, šie metodai sukėlė "Japonijos ekonominį stebuklą", o vėliau išplito po visą pasaulį. Būtent šiais metodais ir idėjomis yra paremtos visos šiuolaikinės procesų valdymo metodologijos, pvz., [[ITIL]], [[Six Sigma]], [[Balanced Scorecard]], [[TQM]], [[CobIT]], [[ISO-9000]], etc.. +Procesinis valdymas yra paremtas Edvardo Viljamo Demingo nuodugnaus žinojimo sistema (''System of Profound Knowledge'') bei klasikiniu tapusiu Demingo ciklu (PDCA, ''Plan-Do-Check-Act'' - ''Planuoti-Daryti-Tikrinti-Keisti''). Sukurti JAV, po Antrojo Pasaulinio karo, šie metodai sukėlė "Japonijos ekonominį stebuklą", o vėliau išplito po visą pasaulį. Būtent šiais metodais ir idėjomis yra paremtos visos šiuolaikinės procesų valdymo metodologijos, pvz., [[ITIL]], [[Six Sigma]], [[Balanced Scorecard]], [[TQM]], [[CobIT]], [[ISO-9000]], etc.. 
   
[[Image:iso9000_diagram.gif]]  [[Image:iso9000_diagram.gif]] 
Line #68 Line #68
# Perteklinės išlaidos susijusios su įsipareigojimais bei teisinėmis problemomis  # Perteklinės išlaidos susijusios su įsipareigojimais bei teisinėmis problemomis 
   
-Kiekviena iš šių "ligų" ilgainiui gali sukelti įmonės bankrotą, nors kai kurios, kaip, pvz., socialinės išlaidos ir menkai žinomos Lietuvoje (tai daugiau JAV specifika). Tipinis įmonės ligos pavyzdys: veiklos vertinimas išimtinai pagal kiekybę neleidžia įmonei pastebėti, kad jos klientai turi ir nekiekybinių poreikių (pvz., poreikį gražiai prekės išvaizdai ar prestižui) bei to, kad keičiasi rinka. Rezultate įmonė gali bankrutuoti dėl šiuos dalykus įvertinusių konkurentų. Praktiniu pavyzdžiu gali tapti vienas Italijos automobilių gamintojas, ilgokai vertinęs tik produktyvumo ir kainos rodiklius: jis neįstengė konkuruoti nei su pigesnes mašinas gaminančiomis Korėjos firmomis, nei su brangesnes mašinas gaminančiomis Vokietijos kompanijomis. +Kiekviena iš šių "ligų" ilgainiui gali sukelti įmonės bankrotą, nors kai kurios, pvz., socialinės kompanijų išlaidos, yra menkai žinomos Lietuvoje (tai daugiau JAV specifika). Tipinis įmonės ligos pavyzdys: veiklos vertinimas išimtinai pagal kiekybę neleidžia įmonei pastebėti, kad jos klientai turi ir nekiekybinių poreikių (pvz., poreikį gražiai prekės išvaizdai ar prestižui) bei to, kad keičiasi rinka, ateina kardinaliai naujų rūšių prekės (pvz., Panevėžio "Ekraną" bankrotas ištiko dėl investavimo į kokybiškesnę kineskopų gamybą, tuo tarpu rinką užėmė LCD ekranų gamintojai). Rezultate įmonė gali bankrutuoti dėl nekiekybinius rodiklius įvertinusių konkurentų. Dar vienu praktiniu pavyzdžiu gali tapti vienas Italijos automobilių gamintojas, ilgokai vertinęs tik produktyvumo ir kainos rodiklius: jis ilgainiui neįstengė konkuruoti nei su pigesnes mašinas gaminančiomis Korėjos firmomis, nei su brangesnes mašinas gaminančiomis Vokietijos kompanijomis. 
   
=== Keturios kliūtys, trukdančios kompanijai vystytis ===  === Keturios kliūtys, trukdančios kompanijai vystytis === 
-1. Nerūpestingas ilgalaikis planavimas +# Nerūpestingas ilgalaikis planavimas 
-2. Bandymai spręsti problemas technologijomis +# Bandymai spręsti problemas technologijomis 
-3. Tiesioginis sekimas pavyzdžiais vietoj pilnaverčių išeičių ieškojimo +# Tiesioginis sekimas pavyzdžiais vietoj pilnaverčių išeičių ieškojimo 
-4. Išsisukinėjimai, tokie kaip "Mūsų problemos yra išskirtinės+# Išsisukinėjimai, tokie kaip "Mūsų problemos yra ne tokios, kaip pas kitus" ir pan. 
   
Kiekviena iš šių kliūčių nėra ilgalaikis bankroto garantas, tačiau bet kuri iš jų ilgainiui įmonę atveda į nesėkmę. Tipinis kliūties pavyzdys: įmonė galvoja, kad jos problemas išspręs automatizuota gamybos linija, bet žmonėms neišmokus dirbti kokybiškai ir organizuotai, įmonės padėtis gali dar labiau pablogėti. Praktiniu pavyzdžiu gali tapti bet kuri sovietinė įmonė: nors SSRS pirkdavo technologijas ir įrenginius, dauguma fabrikų bankrutavo po SSRS žlugimo vien todėl, kad nebuvo organizuota kokybės kontrolė, projektavimas, rinkos poreikių analizė, etc..  Kiekviena iš šių kliūčių nėra ilgalaikis bankroto garantas, tačiau bet kuri iš jų ilgainiui įmonę atveda į nesėkmę. Tipinis kliūties pavyzdys: įmonė galvoja, kad jos problemas išspręs automatizuota gamybos linija, bet žmonėms neišmokus dirbti kokybiškai ir organizuotai, įmonės padėtis gali dar labiau pablogėti. Praktiniu pavyzdžiu gali tapti bet kuri sovietinė įmonė: nors SSRS pirkdavo technologijas ir įrenginius, dauguma fabrikų bankrutavo po SSRS žlugimo vien todėl, kad nebuvo organizuota kokybės kontrolė, projektavimas, rinkos poreikių analizė, etc.. 
Raktažodžiai