it
SM.lt
Balanced Scorecard
Žiūrėti kodą
itSM Pradžia
ITIL
Procesinis vald...
Metodologijų pa...
?
itSM.lt Meniu
Į pradžią
itSM Forumas
Vadybos testai
LinkedIn itSM grupė
Visi blogo straipsniai
Prenumerata (RSS/Atom)
Procesinis valdymas
ISO-9000
Balanced Scorecard
Six Sigma
ITIL
- Service Support
- Service Delivery
Naudingos nuorodos
Common Sense
Main
Home
Puslapiai
Aptarimas
Pakeitimų sąrašas
Naudotojo meniu
Prisijungti
Registruotis
Nustatymai ...
Išplėstinis persukimas
Išorinės nuorodos
Balanced Scorecard
Žiūrėti kodą
Aptarimas
Istorija
Skirtumai
?
Balanced Scorecard
All Sections
--------------------
Daugiau
Atsiųsti
Uždaryti
'''Balanced Scorecard''' metodologija (lietuviškai neretai verčiama, kaip "Subalansuota apskaita") - labai apibendrinta verslo valdymo metodologija, giliausiai akcentuojanti ne tiek kokybę ar procesus, kiek apibendrintą įmonės ar įstaigos veiklos įvertinimą. Balanced Scorecard metodologija sukurta apie 1990 Jungtinėse Valsitjose, pagrindiniai kūrėjai - profesoriai Robetas Kaplanas ir Deividas Nortonas. Esminė metodologijos mintis - subalansuotas, tolygus įmonės vystymasis, gerinant esmines 4 sritis - žmonių žinias, įmonės procesus, orientaciją į klientų poreikius bei įmonės lėšų valdymą. Metodologija teigia, kad efektyviausias įmonės augimas būna tada, kai visos šios sritys auga proporcingai, vienodais tempais, tuo tarpu perteklinis vienos iš šių sričių auginimas sukelia bereikalingas išlaidas, bet įmonės efektyvumą padidina ribotai. Analogiškai įmonė vystosi silpnai ir tuo atveju, jei viena iš šių esminių sričių pamirštama ir netobulinama. [[Image:balanced_scorecard-subalansuota_apskaita.jpg]] Metodologija šias keturias sritis vadina perspektyvomis: * Learning and Growth Perspective - darbuotojų mokymas, žinių gilinimas, kolektyvo tarpusavio santykių vystymas. * Business Process Perspective - įmonės procesų dokumentavimas ir valdymas. * Customer Perspective - orientacija į kliento poreikius ir norus. * Financial Perspective - orientacija į finansų valdymą, efektyvią ir tikslią apskaitą bei apgalvotą lėšų paskirstymą. Visoms keturioms perspektyvoms apibrėžiamos metrikos, vertinimo rodikliai, kuriais remiantis vėliau gerinama įmonės veikla. Subalansuotai gerinant visas keturias perspektyvas, įmonė vystoma pačiomis mažiausiomis išlaidomis bei pačiu didžiausiu greičiu. Visi strateginiai (ilgalaikiai) įmonės planai turėtų atsižvelgti į visas keturias perspektyvas. Nors paprastas, subalansuotos apskaitos modelis yra pakankamai efektyvus: kiekviena iš jo dalių gali būti gana giliai detalizuojama, o dėl orientacijos į matavimus bei veiklos gerinimą, remiantis gautais rodikliais, šis valdymo modelis yra veiksmingas. Vienas iš didesnių privalumų - tai, kad šis modelis labai lengvai suderinamas su įvairiomis kitomis veiklos gerinimo metodologijomis. Nepaisant patogumo, Balanced Scorecard modelis neretai laikomas pernelyg paprastu ir apibendrintu, kad leistų giliai optimizuoti įmonių darbą, todėl dažniau naudojamas strateginiam planavimui bei pradiniam įmonių veiklos gerinimui, paruošiant jas funkcinių metodologijų diegimui. Modelis labai susisiekia su [[ISO 9000]] standartu, todėl nesunkiai gali būti panaudojamas kartu. ---- '''[http://www.itsm.lt/forumas/viewtopic.php?f=4&t=238 Diskusija apie Balanced Scorecard]'''
Raktažodžiai :
Redagavimo apibendrinimas :
Raktažodžiai
Aktyvaus planavimo ciklas (1)
Alignability (1)
APC (1)
APM (1)
apribojimų teorija (1)
APS (1)
Artendus (2)
auditas (2)
Balanced Scorecard (2)
BC (1)
best practice (1)
blogas (1)
blogiausia praktika (1)
Borse Hermes (1)
BSC (1)
Capability Maturity Model (1)
Client relationship management (1)
CMM (2)
CMMI (2)
CMS (2)
CobIT (3)
Configuration management (1)
Continuity (1)
CRM (1)
Customer relationship management (1)
diagrama (2)
DocLogix (1)
duomenų valdymas (1)
ekonomika (1)
FITS (1)
flow chart (2)
geriausia praktika (2)
greitas diegimas (1)
human resources (1)
humoras (1)
informacijos valdymas (1)
internetas (2)
inventorizacija (1)
ishikawa (1)
ISO-9000 (5)
ISO-9001 (5)
ISPL (1)
istorija (1)
IT (1)
ITIL (13)
itSM (2)
IT valdymas (1)
kapitalizmas (1)
klientų aptarnavimas (1)
kokybės vadyba (4)
konfigūracijų valdymas (1)
Lietuva (1)
logotipas (1)
LOTS (1)
Malcolm Baldridge (1)
marketing (1)
marketingas (3)
MBNQA (1)
metodologija (4)
Microsoft (1)
Microsoft Operations Framework (1)
MOF (1)
monitoringas (1)
naujienos (1)
nuorodos (1)
optimizavimas (1)
palyginimas (2)
pardavimai (2)
Pareto (2)
paslaugų teikimas (1)
personalo vadyba (1)
personnel management (1)
Pirkimai (1)
Pirkimų valdymas (1)
planavimas (3)
procesai (10)
procesinis valdymas (5)
programinė įranga (1)
projektų valdymas (1)
Quality award (1)
revizija (1)
rizikos (2)
rėmėjai (1)
sales (1)
Sarbanes Oxley (1)
saugumas (1)
security (1)
sertifikavimas (1)
Service desk (2)
Six Sigma (2)
SOX (1)
standartas (2)
standartizacija (1)
statistika (2)
straipsniai (1)
strategija (1)
strateginis valdymas (1)
SWOT (2)
terminai (1)
testai (2)
tikslai (1)
vadyba (6)
verslas (1)
wiki (2)
wikyblog (1)
worst practice (1)
įvadas (10)