it
SM.lt
Change management
Žiūrėti kodą
itSM Pradžia
ITIL
Procesinis vald...
Metodologijų pa...
?
itSM.lt Meniu
Į pradžią
itSM Forumas
Vadybos testai
LinkedIn itSM grupė
Visi blogo straipsniai
Prenumerata (RSS/Atom)
Procesinis valdymas
ISO-9000
Balanced Scorecard
Six Sigma
ITIL
- Service Support
- Service Delivery
Naudingos nuorodos
Common Sense
Main
Home
Puslapiai
Aptarimas
Pakeitimų sąrašas
Naudotojo meniu
Prisijungti
Registruotis
Nustatymai ...
Išplėstinis persukimas
Išorinės nuorodos
Change management
Žiūrėti kodą
Aptarimas
Istorija
Skirtumai
?
Change management
All Sections
--------------------
Daugiau
Atsiųsti
Uždaryti
'''Pakeitimų valdymas''' (angl. Change management) - plati sąvoka, į kurią gali būti įtraukta praktiškai visa įmonės veikla, kuri tik nėra susijusi su gedimų šalinimu, veiklos rodiklių įvertinimu ir pan.. Siauresne prasme pakeitimų valdymas - tai bet kokių darbų, kurie tik susiję su [[CMDB]] pakeitimais, valdymas. Dar kuriant konfigūracijų valdymo metodologijas, buvo įsitikinta, kad teisingą informaciją apie naudojamus resursus, įrangą, programas ir pan. įmonė gali turėti tik tada, kai visi tokių resursų įvedimai, pakeitimai ir šalinimai yra registruojami (kitaip tariant, išsaugomi reikalingi duomenys). Konfigūracijų valdymo procesas pats savaime negali užtikrinti, kad [[CMDB]] bus teisinga ir pilna: net atkakliausias konfigūracijų administratorius gali nesužinoti apie realiai atliktus įrangos pakeitimus ar naują įrangą, todėl, jei nėra pakeitimų valdymo, netgi teisinga ir pilna [[CMDB]] ilgainiui tampa neteisinga, joje išlieka tik dalis įmonės įrangą aprašančių įrašų. Todėl reikalingas procesas, kuris užtikrintų, kad visi pakeitimai atsispindėtų įmonės naudojamoje [[CMDB]]. Kita vertus, buvo įsitikinta, kad neplanuoti ar blogai organizuoti keitimai gali turėti katastrofiškų pasekmių įmonei: pavyzdžiui, atnaujinant serverį, kurio resursų nepakanka, gali sustoti visos įmonės darbas, ir nors toks atnaujinimas išspręstų dėl nepakankamo našumo kilusias problemas, atliktas nelaiku ar neinformavus naudotojų, toks atnaujinimas gali atnešti didžiulius nuostolius. Aukščiau minėtos priežastys ir nustato esminius pakeitimų valdymo tikslus: * Užtikrinti, kad visi pasikeitimai atsispindėtų [[CMDB]] taip, kaip reikalauja konfigūracijų valdymo procesas * Užtikrinti, kad pakeitimų pasekmės bus įvertintos, pakeitimai bus atliekami, informuojant suinteresuotus naudotojus bei gaunant jų pritarimą. * Užtikrinti, kad pakeitimai būtų naudingi visai įmonei. IT įmonėje ar įmonės IT padalinyje pakeitimų valdymas turėtų kontroliuoti visus svarbius darbus, kuriuose tik gali keistis [[CMDB]] duomenys. Jei [[CMDB]] laikomi duomenys apie visą įmonei reikšmingą infrastruktūrą, pakeitimų valdymas, užtikrinantis [[CMDB]] teisingumą, tuo pačiu gali užtikrinti ir tų pakeitimų saugumą - tokiu atveju įmonėje atsiranda galimybė vykdomus darbus kontroliuoti formaliais metodais, remiantis [[CMDB]] duomenimis, o ne kiekvieną darbą organizuoti, kaip atskirą projektą. Tipišku atveju, pakeitimus galima skirstyti į tris rūšis: * [[CMDB]] sukuriamas naujas įrašas * [[CMDB]] keičiamas esamas įrašas * [[CMDB]] uždaromas esamas įrašas Kiekvienas pakeitimas turėtų susidėti iš kelių stadijų: * Pakeitimo rizikos įvertinimas * Pakeitimo tvirtinimas * Pakeitimo vykdymas * Sėkmingumo patikrinimas [[Incident management|Incidentų]] (gedimų) atveju, gali būti naudojama šiek tiek kitokia pakeitimų tvirtinimo schema: * Šalinamas gedimas * Pakeitimai registruojami [[CMDB]] * Tikrinama, ar pakeitimas nesukėlė nenumatytų pasekmių ---- '''[http://www.itsm.lt/forumas/viewtopic.php?f=2&t=13 Diskusija apie Change management]'''
Raktažodžiai :
Redagavimo apibendrinimas :
Raktažodžiai
Aktyvaus planavimo ciklas (1)
Alignability (1)
APC (1)
APM (1)
apribojimų teorija (1)
APS (1)
Artendus (2)
auditas (2)
Balanced Scorecard (2)
BC (1)
best practice (1)
blogas (1)
blogiausia praktika (1)
Borse Hermes (1)
BSC (1)
Capability Maturity Model (1)
Client relationship management (1)
CMM (2)
CMMI (2)
CMS (2)
CobIT (3)
Configuration management (1)
Continuity (1)
CRM (1)
Customer relationship management (1)
diagrama (2)
DocLogix (1)
duomenų valdymas (1)
ekonomika (1)
FITS (1)
flow chart (2)
geriausia praktika (2)
greitas diegimas (1)
human resources (1)
humoras (1)
informacijos valdymas (1)
internetas (2)
inventorizacija (1)
ishikawa (1)
ISO-9000 (5)
ISO-9001 (5)
ISPL (1)
istorija (1)
IT (1)
ITIL (13)
itSM (2)
IT valdymas (1)
kapitalizmas (1)
klientų aptarnavimas (1)
kokybės vadyba (4)
konfigūracijų valdymas (1)
Lietuva (1)
logotipas (1)
LOTS (1)
Malcolm Baldridge (1)
marketing (1)
marketingas (3)
MBNQA (1)
metodologija (4)
Microsoft (1)
Microsoft Operations Framework (1)
MOF (1)
monitoringas (1)
naujienos (1)
nuorodos (1)
optimizavimas (1)
palyginimas (2)
pardavimai (2)
Pareto (2)
paslaugų teikimas (1)
personalo vadyba (1)
personnel management (1)
Pirkimai (1)
Pirkimų valdymas (1)
planavimas (3)
procesai (10)
procesinis valdymas (5)
programinė įranga (1)
projektų valdymas (1)
Quality award (1)
revizija (1)
rizikos (2)
rėmėjai (1)
sales (1)
Sarbanes Oxley (1)
saugumas (1)
security (1)
sertifikavimas (1)
Service desk (2)
Six Sigma (2)
SOX (1)
standartas (2)
standartizacija (1)
statistika (2)
straipsniai (1)
strategija (1)
strateginis valdymas (1)
SWOT (2)
terminai (1)
testai (2)
tikslai (1)
vadyba (6)
verslas (1)
wiki (2)
wikyblog (1)
worst practice (1)
įvadas (10)