Financial management

Financial management

IT finansų valdymas - tai sritis, apimanti visus finansinius IT veiklos aspektus. IT finansų valdyme remiamasi įprastinėmis kaštų bei menedžmento apskaitos metodikomis, tiesa, dažniau orientuojamasi į atitikimą išvystytoms, matricinėms kaštų bei pajamų skaičiavimo metodologijoms. Skirtingai nuo CobIT, ITIL finansų valdymas nėra visos metodologijos atskaitos taškas, dažniau remiamasi įprasta geriausia praktika, leidžiančia lengviau prisitaikyti prie verslo, o ne konkretaus verslo naudojama apskaita, prie kurios būtų pririšamas visas IT valdymas.

IT finansų valdymas - kraštutinai svarbus procesas, ne tik leidžiantis IT surasti bendrą kalbą su verslu (gauti finansavimą ir pagerinti verslą), bet ir optimaliai suvaldyti turimas lėšas.

Pagrindiniai IT finansų valdymo tikslai:

  • suplanuoti ir parengti IT paslaugų ir veiklos biudžetą
  • vykdyti IT finansinę apskaitą
  • pateikti įmonės vadovybei ataskaitinius finansinius duomenis apie IT veiklą
  • užtikrinti infrastruktūros pirkimą už efektyviausią (nebūtinai už mažiausią) kainą
  • užtikrinti teisingą lėšų paskirstymą IT padalinio viduje
  • įvertinti išlaidas įvairioms suteikiamoms paslaugoms, tam, kad išleistas lėšas vėliau būtų galima įvertinti ir atgauti iš paslaugų gavėjo.


Tipiniais atvejais kaštai (išlaidos) būna skirstomi taip:

  • Įranga (aparatūra, dalys, etc.)
  • Programos
  • Organizacija (darbuotojai, viršvalandžiai ir pan.)
  • Patalpų nuoma ir išlaikymas.
  • Perkelti kaštai (išlaidos, susijusios su užsakymais trečiosioms šalims)


Kiekviena iš šių kategorijų gali būti suskirstoma į tiesioginius ir netiesioginius bei kapitalizuojamus ir einamuosius kaštus.

IT finansų valdymas itin giliai susijęs su resursų valdymo procesu, netiesiogiai (per Availability management procesą) - su paslaugų lygio valdymu (leidžia įvertinti išlaidas, skirtas incidentų šalinimui, sulaužytų įsiparigojimų kompensavimui ir pan.).

IT finansų valdymas dažniausiai būna gana sunkiai suprantamas daugumai techninių darbuotojų, tačiau bendrais bruožais - tai labai aiškus ir skaidrus procesas, kurio pagrindinis tikslas - suskaičiuoti, kiek kas kainuoja ir kaip padaryti, kad išlaidos būtų mažesnės.

Pavyzdys: tarkime, X modelio kompiuteris, kainuojantis 1000lt, genda vidutiniškai kartą per mėnesį. Įmonė turi 100 tokių kompiuterių - bendras investicijų kiekis - 100000 litų, nusidėvėjimas paskaičiuotas 3 metams. Vidutinis kompiuterio prastovos laikas, susijęs su gedimo šalinimu - 16 darbo valandų, sunaudotas technikų darbas - 4 darbo valandos. Gedimo metu panaudojamas pakaitinis kompiuteris. Taigi, ką turime: jei įmonė turi 100 tokių kompiuterių, tai nuolat 10 kompiuterių yra sugedę. Kartu naudojami 10 pakaitinių kompiuterių (papildomos 10000lt kapitalinės investicijos) bei gedimų šalinimui nuolat apkraunama 2,5 žmogaus. Tarkime, kad vieno žmogaus atlyginimas yra 1000lt į rankas, o bendri jo išlaikymo kaštai bus apie 3000lt per mėnesį.

Taigi, bendros kompiuterių išlaikymo išlaidos 3 metų laikotarpiui bus 100000lt + 10000lt + ((2.5žm. * 3000lt) * 12mėn. * 3m.) = 380000lt. Arba, kitaip tariant, 10556lt/mėn.

Jei įmonė vietoje šių kompiuterių nusipirks 2 kartus brangesnius, bet gendančius 2 kartus rečiau, kapitalinės investicijos bus 200000lt, kartu pakaitinių kompiuterių reiks 5, apkraunama bus 1.25 žmogaus. 3 metų laikotarpiui turėsime: 200000 + 10000 + ((1.25žm. * 3000lt) * 12mėn. * 3m.) = 255000lt. Arba, kitaip tariant, 7083lt/mėn.

Taigi, matome, kad šiuo atveju finansų valdymas siūlytų naudoti geresnius, tegul ir brangesnius kompiuterius. Tačiau tuo atveju, jei kompiuteriai gestų vidutiniškai kartą per 5 metus, gali paaiškėti, kad jų kokybės gerinimas jau nepasiteisintų.

Labai panašiai galima paskaičiuoti ir prastovų sukeliamus nuostolius bei irgi atitinkamai paskaičiuoti, kokios investicijos gali būti pateisinamos.


Diskusija apie IT finansų valdymą

Komentarai

Aptarimas
Paskutinį kartą keistas 04:06 Sek, 27 Sau 2008 , keitimus įvykdė Main. Peržiūrėtas 2,978 kartų Children Susiję puslapiai share Pasidalinti
Raktažodžiai