ISPL
ISPL (angl. Information Services Procurement Library) - tai IT paslaugų ir įrangos pirkimo metodologija, sukurta 1999, finansuojant Europos Komisijai.
Metodologija kurta, smarkiai orientuojantis į ITIL bei PRINCE2 valdymo metodologijas, paremta geriausiomis praktikomis (best practice), tyrimu apie maždaug 200 realių pirkimų.
Pagrindiniai ISPL tikslai - rizikos valdymas (risk management), kontraktų valdymas bei planavimas, atsižvelgiant tiek į paslaugos gavėją, tiek ir į paslaugos tiekėją.
Metodologija išsamiai nagrinėja kliento bei tiekėjo santykius, išskaidydama juos į keturias fazes:
- Apibrėžiami reikalavimai: reikalavimų apibrėžimo ISPL nenagrinėja, tačiau numato, kad prieš pradedant pirkimą, reikalavimai turi būti aiškiai apibrėžti - pastarųjų keitimas paties pirkimo metu nėra pageidautinas.
- Nustatomi pirkiniai: pirkėjo bei tiekėjo organizacijos turi tiksliai nustatyti, kokią informaciją bei paslaugas jie nori gauti vieni iš kitų.
- Situacijos analizė, rizikų identifikavimas, strategijos pasirinkimas: kliento organizacija turi nustatyti ir įvertinti galimas rizikas bei pašalinti jas, pasirenkant tinkamą paslaugų gavimo strategiją.
- Sprendimai: klientui gaunant paslaugas, kiekviename proceso žingsnyje paslaugų gavimas bei teikimas turi būti stebimas ir daromi sprendimai dėl tolimesnių veiksmų.
Diskusija apie ISPL