QoS

QoS

QoS, Quality of Service (liet. Paslaugos kokybė) – santrumpa, reiškianti paslaugos kokybinį rodiklį. QoS santrumpa dažniausiai taikoma, kalbant apie IT paslaugas, ypač - apie kompiuterių tinklus, nors galima ją taikyti ir bet kokioms kitoms paslaugoms.

QoS sąvoka taikoma, kalbant apie tokius techninius kokybės rodiklius, kaip ICMP atsakymo laikas, IP paketų praradimas, procesoriaus apkrovimas ar pan. parametrai, rodantys vienų IT sistemų sugebėjimą aptarnauti kitų sistemų reikalavimus. Ypač svarbu tokius parametrus analizuoti, kai tenka valdyti paslaugas, kurios tų pačių sistemų teikiamos skirtingomis apkrovomis, prioritetais ir pan., todėl neretai QoS sąvoka naudojama SLA sutartyse.

Valdant kai kurias IT paslaugas, QoS stebėjimas gali tapti kritiniu rodikliu, leidžiančiu įvertinti paslaugos pateikiamumą: pvz., internetinėje telefonijoje didelio pralaidumo interneto ryšys gali negarantuoti, kad telefonija veiks: svarbu ir tai, kad atsakymo laikas turi būti pakankamai trumpas, kad paketai ateitų be uždelsimo, nesukeisti vietomis. Dėl to, neprarandant bendro tinklo pralaidumo, jį galima perkonfigūruoti taip, kad UDP paketai, naudojami balso perdavimui, turėtų didesnį prioritetą, nei TCP paketai.

QoS sąvoka plačiai naudojama monitoringo (stebėjimo) programose, ITIL Service level management, Incident management, Availability management procesuose.

Komentarai

Aptarimas
Tags: monitoringas Paskutinį kartą keistas 17:38 Antr, 25 Rugp 2009 , keitimus įvykdė Main. Peržiūrėtas 1,830 kartų Children Susiję puslapiai share Pasidalinti
Raktažodžiai